Besatt av vikt?

Satt precis och klickade mig igenom en massa artiklar i Aftonbladet och började fundera på  vad folk egentligen pysslar med... tusen och åter tusen artiklar om vikt och bantning, bla bla bla bla. "Förlora vikt fort", "Fem smala recept", "Platt mage" och så vidare i all oändlighet. Måste väl erkänna att jag alltid läser sånt crap, men blir irriterad när jag läser, typ bredvid, "Var nöjd med dig själv som du är", och såna saker. Det är så motsägelsefullt att hälften vore nog. Som om det inte räckte så är alla tidningar alltid snabba att kommentera om någon kändis gått upp i vikt, blivit för smal eller eventuellt har opererat sig.
Ja, jag säger då det, fantasi har de i alla fall. Tusen olika metoder när det enda som egentligen hjälper är att äta mindre (och nyttigare kanske) och motionera mer. Simpelt!

Sen, på tal om mat och motion och så, pratade jag (för ganska länge sen) med en kompis som sa att "det skulle vara ganska skönt att bli gravid för då slipper man bekymra sig om vad man äter och behöver inte träna heller". Jag skulle vilja påstå att det väl är totala motsatsen? Om jag själv skulle nån gång få en bulle i ugnen tror jag att jag skulle bli extremt uppmärksam på vad jag stoppar i mig, inte överdrivet nu och inte för att hålla vikten nere men är det inte ganska viktigt att ta hand om sin kropp medans man är gravid? Med en liten bebbi i magen som behöver bra med näring kan det väl vara bra att ha en balanserad kost och lagom med träning? ...och ska man tänka lite på sig själv också är ju faktiskt nio månader med bebis i magen en ganska stor påfrestning på kroppen, jag tror i alla fall att jag kommer försöka sköta om mig själv lite extra.
MEN det är ju bara mina åsikter och funderingar, vad andra gör eller tycker är säkert bra för dem. Var och en måste ju få göra som de vill så klart :)

Galet hälsoinlägg det här blev, känner mig som värsta freaket men det vet ju alla som känner mig att jag definitivt inte är :) Bakismat dagen efter krogrundan är absolut inget jag är främmande för haha :P

Näni, promenaden i snön tärde på krafterna, nu ska jag ta itu med jobbet igen efter en stunds vila för oss båda. Vi hann in en sväng på ICA där jag köpte lite praktikantmat, här ska ingen svälta ihjäl bara för att jag nöjer mig med torra mackor och ett glas mjölk!

Kommentarer
Postat av: Praktikanten

Mat:) Praktikanten lyfter på hatten

2009-01-20 @ 19:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0