Brainfreeze

Har varit på banken med A. idag och fått lite ordning på saker och ting som ordnas skall. Kände mig alldeles matt i skallen när vi var klara där, det är så mycket att tänka på just nu, jag känner att jag måste plocka fram min vuxna sida ett tag och ta lite ansvar. Få tummen ur den berömda IGEN, med andra ord. Eller, för att vara riktigt ärlig känns det som om jag har varit flitigare än vanligt på senare tid, så det vore mer rätt att säga att jag får prioritera att få den här skiten over and done with, sen tillbaka till verkligheten. Visserligen kan verkligheten och vardagen bjuda på många utmaningar också men det som kommit utöver det just nu gör definitivt att det känns som att jag fått "extra allt". Lyckligtvis är det övergående.

En nice, oplanerad sovmorgon EFTER frukost gjorde att promenaden med hundarna blev lite senare än vanligt. Lunch på det, duscha, bankblä, middag. Nu sitter jag och väntar på Linda som ska komma hit, jag ska hjälpa henne att färga håret. Blir nog mycket prat också har jag på känn.

Åjo, antennen till TV:n har blivit vriden på rätt köl, den pekade ju rakt åt helvete så det var därför inga TV-kanaler fungerade. Skickade upp herr Fredriksson på taket med uppmaningen "Vad du än gör, gå inte på takpannorna". Att han kunde ramla ner, ja det må ju vara hänt, men mina precious takpannor skulle minsann INTE gå sönder ;P Han har varit duktig och bytt lampor i utebelysningen också, stackars korta jag trodde att han skulle behöva en stege med karlfan är ju så lång så han klarade det galant utan. Jag kunde ha gjort det själv tro inte annat, det hade bara blivit lite mer omständigt då. Både antennprojektet och lampbytet.

Vi har hunnit med att mäta lite lister och sånt idag, så i morgon blir det att åka in till stan och handla dem. Det glömdes ju som bort förra gången, mitt i all förvirring :)

Haha idag när vi var ute och gick med hundarna kände jag att det gjorde ont i tårna men jag vågade inte säga nåt för jag var rädd att Emil skulle tycka att jag klagade. När vi kom hem och jag skulle duscha såg jag att sockarna var blodiga, då hade ju tre av mina tår börjat blöda under promenaden! Nåväl jag överlevde ju blodförlusten och det gör inte ont nu så det var ju inte så farligt. Halsontet har förresten också gått över, skönt.

På fredag skulle tydligen Adde, Madde och Alva komma hit och hälsa på, det blir kul :) Har köpt Tom&Jerry kex till Alva, hoppas att hon gillar dem! Annars kommer nog Emil att äta upp allihop så de lär inte stå i skafferiet och mögla bort.




Mmm... när jag var liten älskade jag Tom&Jerry kex! Det gör jag säkert fortfarande men jag vill inte smaka för då kanske jag blir beroende och börjar äta flera paket varje dag. Det vore typiskt mig.

Time for thought... näe. Jag har inte så mycket att tänka på. Jag är mest glad!

I thought about you for a long time
can't seem to get you off my mind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0