Lata dagen

Så innihelvete skönt att ligga och mysa i varm säng... extra skönt att kliva upp tidigt som tusan, vara vaken en stund och sedan krypa ner under täcket igen. Det är livskvalité det! Jag tänker inte ens få dåligt samvete för idag är en lat dag, jag ska lämna sängen obäddad och tvätten ovikt och ta itu med det i morgon efter jobbet i stället. Då kommer allt att bli gjort, dammsugning och skurning och dammtorkning, så det är fint och rent för helgen.

Helgen ja... har gått och smålängtat efter den hela veckan och nu är den ju i sikte! Fredagen blir lugn, jobbar till fyra och sen ska jag, tillsammans med två fyrbenta vänner, hälsa på Linda R en stund. In till stan blir det också en sväng där jag ska handla dricka och kanske titta mig omkring efter en ny klänning eller så. Fredag kväll, promenad med hundarna och sen ett och annat glas vin med sällskap.
Till lördagen har jag stora planer! En liten sovmorgon tänkte jag att det blir, sen ut i naturen och grilla nån korvstackare. Hem, duscha. Laga middag, äta. Fixa face´et så gott det går, på med partykläder och efter det bär det av in till stan och Dalleman.
Har en aning om att den här helgen kommer att bli riktigt, riktigt bra, bara jag nu ser till att få i mig ordentligt med mat på lördagen så jag orkar med att festa. Det borde gå bra, har ju sällskap hela dagen och då är det svårare att glömma bort maten. Idag, däremot, har jag inte lyckats peta i mig nånting ännu. Det ligger kokta ägg i kylen... inte så sugen men ska äta ett på en smörgås om en liten stund. Lite yoghurt också, för den goda sakens skull. -0.5 kilo till i veckan men det ser ut som om det snart kommer att bli ordning på det hela.

André har fått lägenhet nu, tror det var den 1:a februari han skulle få flytta in. Då passar det ju bra med min och Emils IKEAresa, vi får se vad som blir handlat men en del pynt och lampor lär ju hamna i korgen!
Det kommer att bli så fint med soffan och TV´n och allt, känns nice!

Försöker reda ut när vi ska få göra hälsoundersökningen men ingen har ringt upp än.. irriterande att det ska behöva ta så extremt lång tid. Hör hon inte av sig idag får jag ringa igen i morgon, ids inte hålla på och plinga fler gånger nu.

Jag blir förvånad var eviga gång, tänk att man kan ha så mycket att surra om!

Our story´s completed but mine is a long way from done!

--------------------------------------------

Förändring behöver inte alltid betyda försämring. Att någon annan tycker att man förändrats till det sämre kan ibland ha sin grund i att förändringen inte gagnar just dem. Huvudsaken är ändå att man själv mår bra av sin förändring, sen om en eller två personer har åsikter om det- ja, vad kan man göra? Har de inte enegi att vara glada för ens skull, att man mår bra, att man är glad och nöjd med vad man håller på med, då får de väl tycka vad de vill.
Mina vänner och min familj har sina åsikter och funderingar om vad som händer i mitt liv just nu men till saken hör att vad som än händer är de glada för min skull så länge jag känner att det är rätt för mig.
Att förändras är väl oftast att utvecklas som människa? Konstant negativa människor är ingenting för mig. Kanske är det så ibland att de är rädda att någon annan ska gå vidare och lyckas medans de själv står kvar på precis samma ställe?
---------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0