Självdistans

Visst är det enerverande när folk inte kan tåla skämt om sig själva? Människor som tar sig själva på för stort allvar, som tror att deras bekymmer är störst och mest i världen, som tror att de är något alldeles extra och skiljer sig markant från alla andra- såna kan jag irritera ihjäl mig på. Självupptagna, nonchalanta typer med alldeles för stort ego. Säger inte att jag inte är sån ibland, men det är då man måste plocka fram självdistansen och bara skratta åt hur man beter sig. Hur illa det än är ställt finns det alltid någon som har det värre.

Ska bara pillra ner lite rader liet snabbt, sen packa träningsväskan. In till stan, kaffe med Niklas, till gymmet. Har inte tid att sitta och vänta på simningen tror jag, den börjar ju inte förrän 15.00, så ett pass styrke ser ut att bli dagsransonen. Bättre än ingenting, visserligen.

Lever på hårdbröd och vatten idag verkar det som, bättre än ingenting det också.

Sviiiiiinkallt ute igen, jag hoppas att det inte håller i sig för jag ska ju, som alla redan vet, jobba i helgen och då är det inte så trevligt att inte kunna gå ut på en promenad eller så. Tiden går så mycket fortare när man har nåt kul att göra, typiskt egentligen för det är ju rimligtvis då den ska gå saktare, så man hinner göra det roliga längre!


På cirkus till exempel, går ju tiden säkert jättefort. Jag kommer inte ihåg för jag har inte varit på cirkus på hur länge som helst. Däremot så är jag en sån som gillar cirkus, skäms för att erkänna det men orkar inte riktigt engagera mig i den stora frågan "djurplågeri" när det gäller just cirkusdjur. Tror att de flesta stora cirkusarna är ganska seriösa men visst, det finns säkert undantag, det finns det ju för allt annat.
Nog om cirkus, det var ett sidospår, en tanke som avledde de andra tankarna från spåret. De verkar inte vilja komma tillbaka så jag tar och gör det jag ska, sen iväg.

I just can´t get you out of my head

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0