Vilja, våld och vaselin


Hittade ingen bild på "vilja" men det kan ju bero på att det är väldigt svårt att ta ett sånt fotografi.

I vilket fall som helst så våldstädar jag huset idag. Har bland annat flyttat sängen (vilja och våld inblandat men inte så farligt, och den står fortfarande inte på högkant), hängt upp tavlor utan att göra en massa onödiga spikhål i väggen, rengjort kylskåpet och ugnen, flyttat soffan (detta krävde extremt mycket vilja och användning av alla kroppens muskler, tror att jag kommer se ut som han där ovanför rätt snart), dammtorkat, dammsugit, skurat, städat skåpen under diskbänken, vädrat sängkläder.... listan kan göras hur lång som helst och JA, jag är oerhört nöjd med min insats hittills idag. Har lite kvar, dammsuga källaren och bära ner papper och pärmar från köket men sen är jag klar och ska ta ut hunden på en promenad. Hon har blivit åsidosatt idag men jag tror det är första gången på mycket länge så det är inte så stor grej.

Kranen i tvättstugan droppar, jag kan bli galen på sånt. Fast jag har ingen aning om hur man får det att sluta ...

När jag varit ute med Klara ska jag duscha, kanske äta middag först för jag har bara fått i mig två mackor idag. Pratade med Linda igår och insåg plötsligt att jag inte ätit ett enda lagat mål den här veckan, mackor har hållt mig vid liv. Ska därför lägga manken till och fixa köttbullar med fullkornsmakaroner och brunsås till middag, enbart för att vara seriös.
Vika tvätt måste jag också göra. Ah, ingen tid till övers här inte!

Åhå det blir nog Kalles på lördag förresten, hoppas nu bara Linda kan få ledigt så man får träffa hennes nya karl.

One in a million

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0